Saturday, November 6, 2010

tajine cu gutui











Ingrediente:
  • 1 kg de carne de mânzat
  • 500g gutui
  • 2 cepe mari
  • 1/4 pahar ulei de masline
  • sare si piper
  •  1/2 lingurita ghimbir
  • şofran
  •  4 catei de usturoi, zdrobit
  •  2 linguri de zahăr tos
  •  1/2 linguriţă scorţişoară
  • 2 linguri apa de flori de portocal 
  • 1 lingura de unt
Mod de preparare:

Intr-o Tagine  se prajeste ceapa si usturoiul in ulei de masline. Apoi se adauga carnea, ghimbirul , sofranul.si alte condimente sare si piper.adaugam apa si lasam se fierba, pana cand carnea este gata si nu ma este apa deloc (numai sucul de carnea si ulei de masline)





















Se spală gutuiul,se tăie în sferturi egale si se pune într-o cratita cu apă se fierbe  15-20 min ,Cand gutuiul sunt gata, se scurg de apa si se pun in alte tigaie la foc mic ,se adaugă unt  zahăr scorţişoară si apa de flori de portocal, amestecand usor pana cand se carmelizeaza putin  ,luam tigaie de  foc si  se toarna gutui peste carne.




.

























9 comments:

Miodrag Surac said...

Cu gutui super gust...

Liana10 said...

Interesanta combinatia...o singura data am mancat si tot am zis ca fac si eu...

pansy said...

m-ai "lovit " din nou.Nawal ma bucur ca ai trecut pe la mine.mie imi face mare placere sa-ti vizitez blog-ul.mi-a placut foarte mult Marocul,ca sa nu spun ca m-a fascinat. mi s-a parut o tara extraordinara :inteleapta,toleranta mai ales si cu alte cuvinte minunata.nu m-am obisnuit cu micul dejun :totul era extrem de dulce (de ziceam ca daca nu fac acum diabet nu mai fac niciodata ).drept pentru care (la marrakesh) era "bataie"( a europenilor, ca sa zic asa )la omleta.si ea era putin dulce dar nesemnificativ fata toate dulciurile alea minunate servite la micul dejun.barbatul meu insa era in culmea fericirii.

pansy said...

nici nu ti-am spus ca reteta pare a fi tare buna.am s-o incerc,si pe asta ! nu stiu unde o sa ajung cu atatea retete pe care vreau sa le incerc.n-am incerat inca cus cus.mi-am cumparat boabele ca sa zic asa.trebuie sa ma documentez.am mancat cus cus grozav in maroc.mi-e frica sa incerc.ca n-o sa fie la fel de bun.

Gabriela said...

trebuie sa fie tare buna mancarea asta!i-mi place combinatia!e de incercat!pup!

Andreea said...

Waaa...chiar nu m-am gandit ca exista blog si cu bucataria marocana...Super! Felicitari pentru idee! Eu sunt mai mult cu mancarea chinezeasca, dar sigur am sa incerc si din mancarurile tale caci arata tare bine! Treci si pe la mine daca iti face placere. O seara buna!

nawal said...

@Liana: Trebuie sa incerci. Sunt foarte gustoase. Sotul meu e inebunit dupa ele...

nawal said...

Buna Pansy. Merci pentru comentarile si vizitle tale in Blogul meu. MA bucur ca ti-a placut in Maroc. Mie imi ipseste mult acum sa fiu acolo. Incerc sa aduc o bucatica din Maroc aic prin retetele si mincarea pe care o gatesc.
Iti doresc sa gusti cit mai curind din tajine cu gutui si sa-mi scrii cum a iesit.
O zi fain!

nawal said...

Gabriela. It doresc succes. Sa-mi scrii cum a iesit.

Post a Comment